Nature

A Nature Publishing Group (NPG) kiadásában megjelenő folyóirat portfólió tartalmazza az 1869 óta megjelenő Nature folyóiratot, a 2010 Journal Citation Reports Science Edition (Thomson Reuters, 2011) adatai szerint a világ legnagyobb idézettséggel bíró interdiszciplináris lektorált folyóiratát. Impakt faktora 36,101. A legkiválóbb, a természettudományok és a technológia minden területéről származó, lektorált kutatások mellett a Nature megjelentet gyors, hiteles, elemző és figyelemfelkeltő híreket, kommentárokat a tudományokat érintő kurrens témákban.

A Nature Archive gyűjtemény a tudománytörténet legfontosabb eredményeit mutatja be. Megtalálhatók benne a maghasadásról, a DNA szerkezetéről, a Dolly bárány születéséről, és számtalan más, fontos eredményről szóló cikkek. A teljes Archívum online elérhető és kereshető.

Az NPG kiadja továbbá a Nature kutatási folyóiratokat és a Nature Szemléket, köztük 8 klinikai kutatási szemlét, és egy sor tekintélyes tudományos folyóiratot, amelyek tudományos társaságok gondozásában jelennek meg.

Újabban kerültek a portfólióba:

Nature Chemistry: 2009 óta, havonta megjelenő folyóirat, a kémiai tudományok minden területéhez kapcsolódva. Impakt faktora 17,927 a 2010 Journal Citation Reports szerint, amivel a multidiszciplináris kémiai folyóiratok között az első helyet foglalja el.

Nature Communications: 2010 óta, interdiszciplináris folyóirat, célja a biológiai, fizikai és kémiai tudományok területéről a legkiválóbb kutatási tanulmányok publikálása. A Nature Communications a Nature csoport első, tisztán online megjelenésű folyóirata.

Nature climate change: 2011 óta, a kutatási tanulmányok mellett megjelentet kommentárokat, híreket, elemzéseket a természettudományok és társadalomtudományok területéről. A folyóirat fő témakörei: a globális klímaváltozás és annak hatásai a gazdaság, a politika, és a világ viszonylatában.

2012-ben került a portfólióba a Pediatric Research (International Pediatric Research Foundation kiadása), a Genetics in Medicine (American College of Medical Genetics kiadása), és a BoneKEy Reports (International Bone and Mineral Society kiadása).

Az intézményi előfizetők számára 2009 óta elérhető a nature.com-on az 1845-ben alapított Scientific American, az Egyesült Államok legrégebbi, folyamatosan megjelenő folyóirata. Napjainkban a Scientific American világszerte elismert folyóirat, mely folyamatosan tudósít a legújabb és legfontosabb tudományos kutatási eredményekről, vezető információforrás és tekintély a tudomány, a műszaki információk és az erre vonatkozó politika világában a szélesebb közönség számára.

Jelenleg teljesen digitalizált formában érhető el a Scientific American Archive, 4 gyűjteménybe osztva, melyek lefedik az 1845 – 2005 közötti időszakot. A hozzáférés oldal licenccel vásárolható meg, a gyűjteményeket megvehetjük együtt vagy külön, igény szerint.

További információk a NPG kiadványairól, online adatbázisairól és szolgáltatásairól itt találhatók: A-Z index vagy catalog